1ºESO: EL CÒMIC

L’ús del còmic com a recurs educatiu a l’aula constitueix un gran encert des del moment en què fomenta el gust per la lectura en l’ alumnat ja que facilita aquesta gràcies al suport donat per les imatges. Aquestes són sempre suggestives i atractives per als nens i nenes, facilitant així la comprensió i interpretació d’un text narratiu.
A més a més, hem potenciat treballar la importància que la narració de la historieta siga coherent i interessant enfront d’un perfeccionisme en els dibuixos. A tot estirar, el paper del docent ha de ser presentar la problemàtica, amb la finalitat de fer avançar a l’alumnat en la complexitat del procés i desenvolupament de la narració del còmic. Per això, nosaltres, com alumnes, hem començat introduint aquesta tècnica a partir del contingut de les historietes, i el desenvolupament de l’actitud crítica.

A ull nu, hem après que text i imatge s’emmarquen en vinyetes seqüencials que els faciliten moltíssim seguir un argument. També, el llenguatge del còmic que hem utilitzat són símbols que fan visual el llenguatge així com la interpretació. Per exemple: el dibuix d’una bombeta, per a representar una idea.

Lucía Carbonell, Leo Navarro, Juanma Antón , Desiree, Hugo Moreno i Javier Asensi 1ºESO