1º ESO: UN PASSEIG INTERCULTURAL A CLASSE

Els alumnes de 1ºESO han treballar i creat amb l´assignatura de valencià un itinerari per diferents llocs: Armènia, Argentina, Colòmbia, Londres, Corea del Sud, Equador, Mèxic i Espanya on hem conegut moltíssimes curiositats. Al mateix temps que hem aprés d´una manera divertida, lùdica i original l´estructura d´una exposició amb l´objectiu de mantenir actiu als espectadors mentrestant cada grup anava detallant la informació i com a fermall final plats típics de cada país el.laborats pels propis estudiants com a vertaders cuiners. Just per això, es converteixen en un ventall de destinacions perfectes ja que els han defensat com a guies turístics amb gran alegria i entusiasme enriquint-se de les seues tradicions i cultures tan diferents però molt productives per a aprendre d’elles.
En primer lloc, podem començar per Armènia situat entre Europa i Àsia que alberga meravelles naturals i llocs plens d’encant. A la Vall de Ararat, es troba el Monestir de Khor Virap, un enclavament privilegiat des d’on observar la Muntanya Ararat i gaudir d’unes vistes panoràmiques privilegiades d’un dels símbols paisatgístics d’Armènia i amb uns dolços autèntics així com Lavash que és pa pla lleuger i fique els quals han cuinat ells. Seguidament, Argentina per als quals no ho sabien que el pic més alt de la serralada dels Andes i per tant del continent americà és la majestuosa muntanya Aconcagua, de 6,959 metres d´altura. A continuació, en viatjat a Colombia amb els seus plats típics com buyols i Almohabanas destacar que és l’únic país d’Amèrica del Sud que té costes en l’oceà Pacífic i en el Mar Carib.
Continuem visitant països on ens trobem a Londres on l´andana de 9 3/4 d´Harry Potter que existeix en la realitat: està en l´estació de King´s Cross i també ens hem embolicat pels seus encants dels 33 ponts i les seues cookies, muffies i nombroses infusions de té. A més a més, hem gaudit amb les curiositats tan extremes de Corea del Sud ja que la indústria cultural de Corea del Sud porta més de vint anys potenciant i fent globals les seues produccions amb El K-pop que és nom que rep el seu estil de música. També van tastar els seus rotllets de primavera, plats principals (Kimchi) amb arròs, verdures, vendella i salses asiàtiques i com a fermall uns postre increïbles com Pepero amb xocolate blanc i xocolate amb llet i Hotteck.
A tot estirar, passem per Equador on gaudim del volcà inactiu Chimborazo que és el punt més alt de l’Equador amb 6313 metres i és el punt de la Terra més pròxim al Sol. El seu grup va portar un plat equatorià que va ser plàtan madur rostit amb formatge que és molt saludable i deliciós. Finalment, ens van translladar a Mèxic embolicat pels seus mariachis i menjars picants on van elaborar quesadillas un plat sencill però molt característics. Finalment, a Espanya van remarcar les festes més populars com són les fogueres, Els Mors i Cristians i els bous. Tanmateix, van explicar que un dels bocades més destacables és la truita de creïlles, la paella i el fideuá.
Al cap i a la fi, amb aquesta activitat hem aprés moltíssim respete la diversitat cultural, la geografía, l´estructura d´un text expositiu i vocabulari específic dels viatges. Per tant, ha sigut una activitat molt enriquidora i productiva ja que hem sigut alumnes actius i participes durant totes les sessions fins al fermall final que era l´exposició a la classe. Amb el desenvolupament d´aquestes tasques programades el nostre aprenentatge és més ràpid, significatiu i s´interioritza millor tot. Ens ha agradat molt realitzar-la.

Alumnes de 1ºESO-A /1ºESO-B